הדברת דג הכסף

למרות השם המטעה, דג הכסף הוא אינו דג, כי אם חרק. אין לו כנפיים ואורכו נע בין 10-8 מ"מ. גופו שטוח ומאורך, וצבעו כסוף-אפרפר ומכאן גם שמו. בשפה המדעית הוא מכונה Lepisma saccharina, שם שמעיד על אהבתו לסוכרים, לעמילן ולפחמימות, מהם הוא ניזון. על מנת להתקיים הוא זקוק לחושך, לחום וללחות, ולכן ניתן למצוא אותו בעיקר במקומות בהם מתקיימים תנאים אלה. למעשה, ישנם שני סוגים של חרקים מסוג זה:

– דג הכסף שיכול ואפילו יעדיף לחיות בחוץ.
– דג כסף הבית שיעדיף להתגורר בתוך מבנים בגלל החום שהם מספקים לו.
בגלל אהבתו לסוכרים ולפחמימות אין זה מפתיע כי הוא אחד החרקים שמאוד אוהבים לחיות במקומות כגון מאפיות וקונדיטוריות, שם הם יכולים למצוא קמח, לחם ומזונות נוספים. למרות כל זאת, דג הכסף יכול לחיות חודשים רבים מבלי שיכניס דבר אל קרבו.

נזקים לבית
למרות שהנזקים שיכול דג הכסף לגרום לבית הם לא רבים ומסתכמים בעיקר בכרסום של ספרים, של טפטים ושל בדים, הרי שהמפגש איתם הוא לא נעים בעיקר בשל צורתם הלא-מאוד ידידותית. העובדה שהם חובבי לחות גורמת לכך שהמפגשים איתם מתבצעים בעיקר בחדרי האמבטיה ובחדרים היותר חמים של הבית, וגם מתחת למקררים. מכיוון שכפי שנאמר לעיל חרקים אלה מאוד לא אוהבים את אור השמש, בלשון המעטה, הרי שהם משתדלים להסתתר ככל יכולתם, ועושים זאת בדרך כלל בתוך הסדקים שבין המרצפות.

מה אפשר לעשות?
על מנת להימנע ככל שניתן ממפגשים עם דג הכסף, אפשר לבצע הדברה בצורה עצמאית וקלה יחסית. את ההדברה ניתן לבצע במגוון שיטות, כשנפוצות שבהן הן פיזור תמיסה של בור וסוכר, התזת טיח על בד כותנה לבן ולח והנחתו במשך הלילה בסמוך למחבואם של החרקים, הנחת תפוח אדמה מחורץ ליד מחבואם למשך הלילה והשלכתו לפח בבוקר שלמחרת יחד עם כל החרקים שחדרו אליו על מנת לאכול ושיטות נוספות שהינן מאוד יעילות, אבל רובן – לזמן מוגבל. סביר מאוד להניח שלאחר תקופה מסוימת המפגש שלכם עם דג הכסף יתחדש, ותצטרכו לבצע הדברה נוספת.
הדברה מקצועית – שרון שירותי הדברה לשירותכם
בכל מקרה שההדברה העצמאית לא עוזרת או לא מתאפשרת מסיבה כלשהי, אתם תמיד יכולים להרים טלפון לשרון שירותי הדברה. מדביר מוסמך מטעם החברה יגיע אל ביתכם או אל בית העסק, ויבצע הדברה יעילה ביותר של דג הכסף

כתבות מהבלוג

הדברת תיקנים מחירים

זקוקים למדביר תיקנים אמין ומקצועי במחיר הוגן?אנחנו בחברת שרון הדברה משתמשים במגוון חומרים ומכשור טכנולוגי מתקדם על מנת להשמיד את המזיקים מן היסוד ולמנוע חזרתם.

קרא עוד »

פשפש מיטה מחיר

השמדת פשפשים במיטה הינה טיפול המצריך שירות של בעל מקצוע מיומן.אצלנו בחברת שרון הדברה תמצאו צוות מקצועי בעל ידע וניסיון נרחב אשר ידע לאתר את

קרא עוד »

פשפש המיטה טיפול

מצאתם פשפשים במיטה?טיפול בספריי ביתי אינו תמיד יעיל מכיוון שישנן ביצים ופשפשים חבויים במקומות נסתרים אשר הדרך היחידה להשמיד אותם היא שימוש באמצעים טכנולוגיים מיוחדים.

קרא עוד »

פשפשי מיטה עקיצות

מרגישים עקצוצים וגירודים בכל פעם שאתם נכנסים למיטה?כנראה שיש לכם פשפשים במיטה. חברת שרון הדברה מתמחה בהדברת מזיקים מכל הסוגים בטכנולוגיה מתקדמת. על מנת להשמיד

קרא עוד »
הצעה להדברה
מלא\י את הפרטים הבאים ונחזור עוד היום
דילוג לתוכן